2010 m. gegužės 12 d., trečiadienis

Pašaukimas ir sekimas Jėzumi

Morkaus 2,13-17
13 Jėzus vėl nuėjo į paežerę. Ištisa minia rinkosi prie jo, o jis juos mokė. 14 Praeidamas jis pamatė Levį, Alfiejaus sūnų, sėdintį muitinėje, ir tarė jam: „Sek paskui mane!“ Šis atsikėlė ir nuėjo paskui jį.
15 Kai Jėzus Levio namuose buvo pasodintas prie stalo, daug muitininkų bei nusidėjėlių sėdosi su juo ir jo mokiniais, nes daug buvo tokių, kurie sekė paskui jį. 16 Rašto aiškintojai iš fariziejų, išvydę jį valgantį su nusidėjėliais ir muitininkais, prikišo jo mokiniams: „Kodėl jis valgo su muitininkais ir nusidėjėliais?“ 17 Tai išgirdęs, Jėzus atsiliepė: „Ne sveikiesiems reikia gydytojo, bet ligoniams! Aš atėjau ne teisiųjų šaukti, o nusidėjėlių.“

Kiekvienas mes atėjome į pamaldas su tam tikru tikslu. Vieni atėjo, nes yra pripratę ateiti sekmadieniais į bažnyčią, ir gerai laikytis geru įpročių, kiti atėjo dėl to, kad jiems niekas nepriekaištautų, kad jie sekmadieniais nelanko bažnyčios, tai irgi gerai, nes atėjai tada į gerą vietą, kuri vadinama maldos namai visoms tautoms, kiti gal atėjo dėl to, kad nori išgirsti apie ką kalbama šitoje bažnyčioje, o dar kiti atėjo, nes supranta, kad sekmadienis yra tą dieną, kuria jie gali girdėti Dievo žodį ir kad ši diena yra skirta ne vien savo reikalams, bet ieškoti Dievo veido. Ir iš tiesu nesvarbu, dėl kurio tikslo jus atėjote, bet čia jus galite dvasiškai susitikti su Dievu, nes Jis pasakė, kad ten kur du ar tris bus mano vardu, ten busiu aš jų tarpe.
Mūsų atėjimas į bažnyčią yra panašu, nes kad mes ateitume turėjo kažkas mumis pašaukti. Ir mes skaitėme, Jėzus pašaukė Levį ir Jis nusekė paskui Jėzų. Ir kiekvienas tikintis yra pašauktas ir jis turi pradėti sekti paskui Jėzų. Ir šiandieną norėčiau kartu su jumis pažiūrėti kas yra pašaukimas ir sekimas Jėzumi.
Taigi pašaukimas. Visu pirma Jėzus šaukia visus žmones atgailauti ir atsiversti, nes prisiartino Dievo karalystė.
Romiečiams 10, 12 Nėra skirtumo tarp žydo ir graiko, nes tas pats visų Viešpats, turįs turtų visiems, kurie jo šaukiasi: 13 Kiekvienas, kuris šaukiasi Viešpaties vardo, bus išgelbėtas. Ir nuo ko šitas išgelbėjimas? Kiekvienas esame nusidėję – neklausia tėvu, ar pamelavę, ar ištvirkavę, ar vogę ir kokios tavo nuodėmės bebūtų už jas Dievas aiškiai ir griežtai sako, nuodėmės alga – mirtis, tai yra amžinas atskyrimas nuo Dievo – pragaras! Bet Dievas nenori, kad nei vienas žmogus patektų į pragarą, Dievas taip mylėjo žmones, kad atsiuntė savo sūnų, jog kiekvienas kuris Jį tiki nepražūtų, bet turėtų amžinąjį gyvenimą. Tai yra turėtų nuodėmių atleidimą ir jėga joms pasipriešinti.
Taigi šitas pašaukimas yra į išgelbėjimą nuo bausmės už mūsų nuodėmes. Ir jei tu priėmęs šitą pašaukimą tave Jėzus šaukia kitiems dalykams. Jis šaukia tave tikėti Juo, kiekviena akimirka, tikėti ir pasitikėti, tai kad Jis yra su tavim per visas gyvenimo dienas ir kad viskas išeina į gera mylinčiam Dievą, būtent jo valia pašauktam. Ši savaitė man buvo nelengva, visu pirma jau iš anksto ruošiausi šiandienai kalbėti ir atrodė taip mintis sunkiai rišasi ir Dievas neapreiškia kažką tokio ypatingo, kad pasidalinti, bet tiesiog Dievas davė pamatyti kaip Jis veda ypatingai ir moko, mintis prie minties ir kai yra Dievo nustatytas laikas Jis duoda išminties, ką kalbėti. Tad jei tavo gyvenime nesigauna kažkas, atrodo nevyksta viskas kaip tu esi suplanavęs arba įpratęs gauti visą laiką. Nenusimink, ir neliūdėk, Dievas tavęs neapleido. Dievas veikia ir moko kiekvieną ypatingais būdais Jis turi savo laika kada tau tai duoti ko reikia. Viskas išeina į gerą. Viena karta Jėzaus mokiniai paklausė, kodėl šitas žmogus aklas nuo gimimo ar dėl jo Tėvų nuodėmių ar dėl Jo paties. Jėzus atsakė, kad tai yra nei dėl to, nei dėl ano, o Dievo šlovei. Tad tavo išmėginimai arba nesusipratimai gali būti Dievo šlovei.
Dievas mumis pašaukė augti Jame ir pažinti Jį vis geriau. Todėl yra svarbu, kaip parašyta Hebrajams 1025 Nepraleiskime savųjų susirinkimų, kaip kai kurie yra pratę, bet raginkime vieni kitus juo labiau, juo aiškiau įžvelgiate besiartinančią dieną. Taigi ketvirtadienį aš susirgau ir turėjau net ankščiau iš darbo išeiti, bet kai atėjo laikas, kai bažnyčioje vyksta biblijos studijos aš savo širdyje pajaučiau didelį troškimą ten nuvažiuoti ir sakiau sau, aš nuvažiuosiu ir paprašysiu, kad už mane pasimelstų ir taip ir padariau. Ir Dievas tikrai padėjo greičiau išgyti ir kas svarbu davė jėgų ir džiaugsmo į širdį. Ir kolegos darbe stebėjosi, kaip aš greit susergu ir dar greičiau pasveikstu. Tai Dievo jėga veikianti tikinčiuosiuose padėjo man.
Izaijo 40, 30 Net jaunuoliai pailsta ir pavargsta,
vaikinai klupte klumpa,
31 bet tie, kurie pasitiki VIEŠPAČIU, atgaus jėgas,
pakils tarsi erelių sparnais,
ir nepavargs bėgdami, nepails eidami.
Todėl dėkime savo gyvenime prioritetus ir pasitikėkime Viešpačiu, kuris padeda.
Taip pat teko bendrauti su vienu vaikinu, kuris studijuoja teologija Ukrainoje. Ir jis pasakojo, kuo skiriasi Ukrainoje bažnyčios ir Lietuvoje. Ukrainos bažnyčiose žmonės daugiau bendrauja apie tai ką jie skaitė biblijoje, ką jiems Dievas apreiškė. O Lietuvoje paklausi jaunimo ką jis skaitė vakar biblijoje jis atsako neskaičiau, o užvakar irgi neišėjo paskaityt, o per savaite – na tikrai bandžiau atsiverst paskaityt, bet kažkas sutrukdė ir nepavyko. Mielasis, krikščionis auga dvasiškai tik skaitydamas biblija, nes tai yra kaip kūdikiui pienas nuo kurio jis auga.
Dievas taip pat tave yra pašaukęs ramybei. Kas šiandiena turi ramybe širdyje, pakelkime rankas. Jono 14, 27 Aš jums palieku ramybę,
duodu jums savo ramybę.
Ne taip aš ją duodu, kaip duoda pasaulis.
Tenebūgštauja jūsų širdys ir teneliūdi!
28 Jūs girdėjote, kaip aš pasakiau:
aš iškeliauju ir vėl grįšiu pas jus!
Ne seniai kalbėjau su vienu žmogumi, kuris pasakojo, kaip jis nežino kuo pasitikėti ir kad dabar visi suktos širdies. Šiuo laiku tarp žmonių yra didelė neteisybė ir suktumas. Visi kalba grąžei į akys, o už akių apkalba ir šmeižia. Ir net jei tu toks neesi, tu gyveni tarp tokių žmonių. Žmogus gali tave apsukti, apgauti. Bet Dievas neapgauna, ką pažadėjo tą ir įvykdo, jis ne kaip žmogus elgėsi.
Jono 16, 33 Aš jums tai kalbėjau,
kad manyje atrastumėte ramybę.
Pasaulyje jūsų priespauda laukia,
bet jūs būkite drąsūs:
aš nugalėjau pasaulį!“
Taigi tu esi pašauktas turėti ramybę ne dėl to, kad tave neapgaus kiti žmonės ar kad tau nenutiks nieko blogo. Bet kaip tik, turi išmokti, kai žmogus tave apgauna, kai kas nors tokio nutinka išlaikyti ramybę. Šėtonui nepatinka, kad tu turi ramybę, tad jis mėgins iš tavęs ją visaip atimti. Šėtonas veikia per neramybę, jis taip įvedą žmogų į neramybę, kad jis net klimpsta į depresiją. Žmogus tampa pasimetęs ir nežinantis ir nematantis išeities ir tada praradęs viltį bando nusižudyti, toks yra piktojo tikslas. Tačiau Jėzus sako, Aš nugalėjau pasaulį. Aš galiu padėt tau išspręsti tavo gyvenimo problemas, Aš galiu tau suteikti ramybę. Tiesiog nepamiršk visada yra išeitis ir Jėzuje gali atrasti ramybę ir tą ramybė pasiliks tavo širdyje, tik ieškok jos pas Jėzų. Paprastas patarimas kaip išlaikyti ramybę, atsikėlęs iš ryto, nepamiršk paprašyti Dievo ramybės, tu turi teisę jos prašyti, nes tai yra Jėzaus palikta ramybė.
Filipiečiams 46 Nieku per daug nesirūpinkite, bet visuose reikaluose malda ir prašymu su padėka jūsų troškimai tesidaro žinomi Dievui. 7 Ir Dievo ramybė, pranokstanti bet kokį supratimą, sergės jūsų širdis ir mintis Kristuje Jėzuje.
Taigi Jėzus yra tave pašaukęs visu pirma išgelbėjimui, antra tikėjimui ir pasitikėjimui Jo veikimu, trečia - pažinti Jį daugiau ir ketvirta - ramybei. Toliau pažiūrėkime ką reiškia sekti Jėzumi.
Sekimas Jėzumi. Kaip jau skaitėme, Jėzus pašaukė Levį ir tas nusekė paskui Jį. Levis, matyt buvo labai dėkingas Jėzui, kad Jėzus jį pašaukė ir surengė savo namuose pietus. Tai buvo tam tikras ne tik padėkos ženklas, bet ir pasiaukojimas. Nes, kad surengti Jėzui pietus, tai čia ne tik surengti vienam Jėzui, bet mažiausiai dar jo dvylikai mokinių, tačiau kaip skaitėme buvo daug norinčių prisijungti. Jėzus yra bylojąs ką reikia daryti jeigu norime sekti paskui Jį.
Mato 16, 24 Tuomet Jėzus kalbėjo savo mokiniams: „Jei kas nori eiti paskui mane, teišsižada pats savęs, tepasiima savo kryžių ir teseka manimi.“
Taigi sekimas Jėzumi yra nelengvas dalykas, daug kas išgirdęs, tokius žodžius pagalvoja, kad šitas kelias ne jam. Tačiau, Jėzus nori parodyti, kad ne visa tavo esybė trokšta gero, kad kai kurie tavo gyvenimo siekiai gali pakenkti tavo dvasinei gyvybei. Todėl Kokia gi žmogui nauda, jeigu jis laimėtų visą pasaulį, o pakenktų savo gyvybei?! Ir todėl Jėzus, kai kviečia pas save žmones sako:
Mato 11, 28 Ateikite pas mane visi,
kurie vargstate ir esate prislėgti:
aš jus atgaivinsiu!
29 Imkite ant savo pečių mano jungą ir mokykitės iš manęs,
nes aš romus ir nuolankios širdies,
ir jūs rasite savo sieloms atgaivą.
30 Mano jungas švelnus,
mano našta lengva“.
Jungas – tai yra toks prietaisas prie kurio buvo prikinkomi du jaučiai. Jie buvo sujungti ir todėl turėjo išmokti kartu atlikti visus darbus. Tai dabar yra panašiai, Jėzus užsidėjai jungo vieną pusę ir kviečia tave prisijungti prie Jo, ateiti ir imti ant savo pečių jungą. Ir tam junge nebus taip, kad tave muš su botagu jei ką ne taip padarai, bet pamokys romiai ir nuolankiai. Ir aišku tu esi pripratęs eiti savais keliais ir dirbti darbus kaip pats išmokęs, tačiau turi jau mokintis eiti ten kur eina Jėzus, nes esi kartu su Jėzumi sujungtas į vieną jungą. Tai ir bus tavo sekimas Jėzumi, kai vis daugiau išmoksi elgtis taip kaip pasielgtų Jėzus tam tikroje situacijoje.
Ir taip pat skaitėme, kad turime paimti savo kryžių. Ir kas yra tas kryžius. Kryžius yra tai, koks tu esi, jeigu tu gyvenai priesantuokinį gyvenimą ir turį vaiką, Jėzus nesako palikti jo, bet imti kartu ir sekti Jėzumi, taip pat jeigu buvai plėšikas ir už tai yra tam tikras atlygis, turi jį priimti, nes ką sėji tą ir pjausi. Taip pat kryžius yra - tikinčiojo žmogaus kryžius. Šių laikų krikščionis, nori gyventi gyvenimą kaip ir visi gyvena. Ir dažnai būna taip, kad bijai pripažinti, kad tu esi tikintis, nes žinai, kad už tai gali tekti mokėti kaina – bijai prarasti gera apie save nuomone, bijai, kad žmonės iš tavęs juoksis. Bet Jėzus sakė: „kad mane persekiojo ir jumis persekios, manęs klausė ir jūsų klausys.“ Todėl mielas, brolau ir sese paimk ir nešk tikinčiojo kryžių...juk Jėzus nepasigėdijo už tavo nuodėmes paimti kryžių.
Taip pat sekimas Jėzumi yra didelis palaiminimas, Jėzus sako:
Jono 1010 Vagis ateina
vien tik vogti, žudyti, naikinti.
Aš atėjau,
kad žmonės turėtų gyvenimą, –
kad apsčiai jo turėtų.
Čia Jėzus kalba, kad šėtonas atėjo tik pavogti ir apgauti, ir dabar daugelis žmonių yra apgauti, kad jie gyvendami kaip jie nori, pagal savo užgaidas ir aistras atras gyvenimo pilnatvę, tačiau tai tik naikina žmogaus vidų ir išorę. Būtent alkoholis ir rūkymas – naikina žmogaus kūną, o ištvirkavimas arba paleistuvystė(nesantuokinis litinis gyvenimas) – atveda prie vienatvės ir ardo žmogaus sukurtus prioritetus – čia pradeda nykti šeimos autoritetas ir iš čia atsiranda įvairus gėjai ir panašiai, į tokius dalykus veda šėtono apsčiai duodamas gyvenimas. Tačiau Jėzus duoda tą gyvenimą, kuris yra džiaugsmingas, teikiantis ramybę ir tvirtybę pačiam žmogui. Ir viena kartą Jėzaus paklausė mokiniai kokia gi mums nauda iš to, kad mes palikome viską ir nusekėme paskui tave: 28 Tuomet Petras tarė: „Štai mes, viską palikę, nuėjome paskui tave.“ 29 Jėzus atsakė jiems: „Iš tiesų sakau jums: nėra nė vieno, dėl Dievo karalystės palikusio namus ar žmoną, ar brolius, ar gimdytojus, ar vaikus, 30 kuris jau šiuo metu negautų nepalyginti daugiau, o būsimajame pasaulyje ¬ amžinojo gyvenimo.“

Dabar grįžkime dar kartą prie pradžioje skaitytos vietos. (Morkaus 2,13-17) Ką mes matome iš šitos vietos apie Jėzaus asmenybę? Kaip Jis elgėsi su žmonėmis, kurie yra nemėgstami kitų? Muitininkai imdavo iš kitų žmonių mokesčius ir dalį pasilikdavo sau, todėl jie buvo kitų savo tautiečių nemėgstami. Tačiau Jėzus priėmė nusidėjėlius ir neatstūmė jų. Todėl ir tu turi priimti tuos kurie kitų nemėgstami.
Mato 5, 46 Jei mylite tik tuos, kurie jus myli, tai kokį atlygį gausite? Argi taip nesielgia ir muitininkai?! 47 Ir jeigu sveikinate tiktai savo brolius, tai kuo gi viršijate kitus? Argi to nedaro ir pagonys?!
Ir man dažnai nesinori paklusti savo vadovams darbe, nes jie dažnai elgėsi ne taip kad gauti pagarba, tačiau stengiuosi išmokti mylėti ne tik tuos kurie mane myli. Dievas mums parodė meilę savo, kai mes to buvome neverti, kai neatitikome Dievo standartu. Bet Jėzus būtent pasakė, kad nesveikiesiems reikia gydytojo,o ligoniams. Aš atėjau neteisiųjų šaukti, o nusidėjėlių. Todėl šiandieną aš noriu suteikti progą melstis atgailos maldą, kad tave Jėzus galėtų pagydyti. Aš skaičiau apreiškimo knyga, joje aprašyta kas bus ateity, kad bus taip kad ugnikalniai veršis, prasidės baisios lygos, žvaigždės kris iš dangaus, saulė aptems ir pan. Ir žus daug žmonių, bet ten parašyta, kad žmonės buvo taip užkietinę savo širdis, kad net visą tai pamatę nesigręžė nuo savo nedorų darbų.
Apreiškimo knyga 9, 20 Bet kiti žmonės, kurie nebuvo šitų piktenybių išžudyti, vis tiek nepametė savo rankų darbų, kad jau nebegarbintų demonų ir aukso, sidabro, žalvario, akmens ir medžio stabų, kurie negali nei matyti, nei girdėti, nei vaikščioti. 21 Jie taip pat nesiliovė žudę, būrę, ištvirkavę ir vogę.
Ir aš kai šitai perskaičiau, graudžiai pravirkau, nes baisu patekti į Gyvojo Dievo rankas, kai Dievas kalba žmonėms taip aiškiai, o jie vis vien neatsiverčia. Todėl kuo toliau tuo labiau tavo širdis užkietės ir tau bus sunkiau priimti išgelbėjimą ir nuodėmių atleidimą. Todėl Dievas, sako, kad šiandiena yra išgelbėjimo metas, šiandiena išgelbėjimo diena.
Tad dabar įsivaizduok, kad prieš tave yra laiptai, tie laiptai veda į Dangaus Karalystę. Tačiau prie jų stovi angelas ir saugo, kad ten nepatektų niekas netyro. Ir tau reikia eiti prie tų laiptų ir tu ateini prie to angelo, kuris saugo laiptus ir ką jam pasakai. Gal tavo žodžiai būtų panašus: aš buvau geras visą savo gyvenimą – visiems padėdavau, nieko nenužudžiau, įleisk mane. Tačiau angelas tau atsakys: kad nei vienas savo gerais darbais nepateks į dangų.
Tai kas tada pateks ten?...Ten pateks tik tie kurie patikėjo Jėzumi:
Apreiškimo knyga 7,
Jie išplovė savo drabužius ir juos išbalino Avinėlio krauju.
15 Todėl jie stovi priešais Dievo sostą
ir tarnauja jam dieną naktį jo šventykloje,
o Sėdintysis soste išskleis ant jų padangtę.
16 Jie nebealks, nebetrokš,
nebekepins jų saulė nei jokia kaitra,
17 nes Avinėlis, kuris stovi priešais sostą,
juos ganys ir vedžios
prie gyvybės vandens šaltinių,
ir Dievas nušluostys kiekvieną ašarą nuo jų akių.“

Avinėlis tai Jėzus ir tik paprašydamas Jo atleidimo tu gali patekti į Dangaus karalystę. Ir dabar tu gali melstis atgailos malda, jeigu jauti širdyje troškimą melstis, gali melstis tokia malda.
„Brangus Jėzau, šiandieną aš suprantu, kad be tavęs, be tavo atleidimo aš negalėsiu patekti į dangaus karalystę. Prašau atleisk man mano nuodėmes, apvalyk mane nuo mano nedorybių, aš tau išpažintų visas savo nuodėmes. Tikiu, kad tu esi vienintelis kelias pas Dievą ir prašau ateik į mano širdį ir vadovauk mano gyvenime. Ačiū tau už atleidimą. Amen.“
Taigi jei tu meldeisi šią maldą iš širdies, tai noriu tave pasveikinti, tu tapai Dievo vaiku. Todėl būtinai susirask bažnyčia, kurioje kalbama apie gyvąjį Jėzų ir prisijunk prie jos. Jei turi namie Naująjį Testamentą pradėk jį skaityti, melskis Dievui, kad Jis tau atvertų mintis suprasti bibliją. Ir būk palaimintas.

Komentarų nėra: